Dlaczego warto testować?
Zamiast testowania przed opublikowaniem, często zdarza się, że strony internetowe są głównie testowane przez użytkowników, którzy czytają i korzystają z treści zawartych na podstronach. Testowanie przez klientów jest chyba najistotniejszym, najważniejszym sposobem na sprawdzenie strony, ale niestety jest to proces długoterminowy i praktycznie bezużyteczny. W związku z tym jak wielokrotnie są testowane bez feedbacku a publikacje które działają przez lata, również w tak długim okresie czasu nie osiągają założonych efektów.
Mówimy tutaj o efektach sprzedażowych, czyli jest to brak sprzedaży albo sprzedaż w sklepach online na nieodpowiednim poziomie, lub a strona informacyjnych które nie testowane przecinek w sposób błędny przekazują treści.
Strony www, które nie były testowane, ograniczają po prostu dostęp do treści, słabo sprzedają produkty, uniemożliwiają osiąganie celów marketingowych.
Strona internetowa, która ma pewne niedomagania, podobnie jak chory człowiek wymaga diagnozy – czyli wniosków z audytu lub testu, tak jak człowiek przed wdrożeniem leczenia wymaga diagnozy - badania lekarskiego.
Co zyskujemy?
Zastosowanie wniosków z testów, które zazwyczaj są uzupełnione przez wskazówki dotyczące optymalizacji, tego co jest dobrze a tego co jest źle, oraz w jaki sposób należy dokonać poprawek zarówno w kodzie jak i w treści, lub też w strukturze strony. Tak więc stosując się dokładnie do wskazówek, i wypełniając wszelkie kroki które należy podjąć podnosimy jakość strony w porównaniu do konkurencyjnych witryn internetowych.
W wyniku przeprowadzenia audytu SEO uzyskujemy także świadomość porównania do innych stron, nie tylko jeśli chodzi o optymalizację i zaawansowanie techniczne, ale także o kwestie wygody korzystania z treści, sposobu przedstawienia oferty, szybkości dotarcia do klienta i sposobu zainicjowania zakupu.
Precyzyjnie opracowane wyniki testów, różnych rodzajów sprawdzeń umożliwia także wyznaczenie kolejności wprowadzania modyfikacji. Wytyczenie mapy drogowej do poprawy jakości strony.
Jeśli strona nie przechodzi sprawdzenia na obecność wpisów w wyszukiwarce lub wpisy są bardzo podobne, pierwszym krokiem będzie indywidualizacja metaznaczników poszczególnych podstron.
Co testować?
stan kodu technicznego oprogramowania
szybkość wczytywania
strukturę nagłówków
double content
dopasowanie fraz do elementów
występowanie elementów
Najlepsze narzędzia do testowania badają poprawność kodu oprogramowania, utrzymanie zgodności z najnowszymi standardami HTML, XML, CSS, JS, PHP. Ważną kategorią narzędzi do testów SEO są innowacyjne oprogramowania badające relacje semantyczne. To co podpowiada intuicja copywritera, nie zawsze jest rewelantne do oczekiwań jakościowych algorytmów pozycjonujących miejsca w SERP Google. Takie oprogramowanie działa w naszym teście SeoProfiler.
Bezużyteczny audyt witryny, takie przypadki są wbrew pozorom dosyć częste, ma miejsce wówczas kiedy wskazówki informacje jakże cenne dla poprawy marketingu poprzez stronę, nie są wykorzystane w praktyce.
Więcej o nas....